فراخوان پذیرش دومین دوره پسا دکتری آموزشی، پژوهشی پزشکی روان تنی (سایکوسوماتیک)
معرفی دوره پسا دکترای آموزشی –پژوهشی پزشکی روان تنی
معرفی دوره
دورۀ پسادکترای پزشکی روانتنی برنامهای در جهت رشد مهارتهای درمانی، مدیریتی و پژوهشی در حوزۀ پزشکی روانتنی است. این برنامه رویکردی سیستمی به سلامت و درمان است و سعی در فراهم آوردن زبانی مشترک برای درمانگران در راستای تحقق یک الگوی زیسترواناجتماعی در نظام خدمات سلامت دارد.
این دوره بر مبنای برنامۀ سطح ۲ آموزش پزشکی روانتنی دانشگاه فرایبورگ است که با نظر به نیازهای جامعۀ ایران تکمیل و بومیسازی شده است. این طرح بر پایه تفاهمنامۀ سهجانبه برگزاری دورۀ پسادکترای پزشکی روانتنی در ایران، میان گروه پزشکی روانتنی دانشگاه فرایبورگ آلمان، مرکز تحقیقات روان پزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مؤسسه علمی تحقیقاتی "دانش تندرستی" از تاریخ چهاردهم می ۲۰۱۴ میلادی در حال اجراست.
معیارهای پذیرش
1. پزشکان عمومی و متخصصین رشته های پزشکی – متخصصین روان پزشکی و نورولوژی در اولویت هستند.
2. دارا بودن لااقل مدرک کارشناسی ارشد روان شناسی سلامت ، روان شناسی بالینی یا مشاوره (مخصوص دانشجویان دکتری)
3. دارا بودن حداقل دوسال سابقۀ کار بالینی با ارائه گواهی.
4. ارائه کارنامۀ (CV) آموزشی، پژوهشی و بالینی.
5. تسلط نسبی به زبان انگلیسی برای درک و تعامل در کلاس و نوشتن گزارش و مقالات
توجه : اولویت با افرادیست که آموزش و فعالیت آنها مرتبط با رشته بوده است .
* افراد دارای دکترای روانشناسی عمومی در صورتیکه دارای لااقل سه سال سابقه کار رسمی بالینی، گواهیهای آموزشی و فعالیتهای پژوهشی مرتبط باشند میتوانند برای مصاحبه ثبت نام کنند.
توانمندیهای مورد انتظار
از دانشآموختگان این دوره انتظار میرود که مهارتهای زیر را در مراکز آموزشی و درمانی پزشکی روانتنی با تأکید بر حوزۀ تخصصی خود بکار گیرند:
- ارزیابی و استدلال بالینی و مدیرت و آموزش سیستمی بیماران (پزشکی، روانشناختی، فرهنگی، اخلاقی و معنوی)
- مهارتهای بالینی اساسی در خانوادهدرمانی، درمان شناختی ـ رفتاری و روانپویشی با تأکید بر بیماریهای شایع روانتنی
- مدیریت سیستمی گروه های پژوهش سلامت
- طراحی و مدیریت سیستمی گروه های درمانی
- تغییر باورها و رفتارهای سلامت(Health Belief & Behaviors Change)
- مهارتهای آموزش جامعه و آموزشهای گروهی(Community Education)
- تدوین گزارشهای موردی بالینی (Clinical Case Reports)
- مهارتهای لازم از جهت کمک و اصلاح تروماهای روانی درمانگر
- توانایی پیشبرد برنامه های درمانی بر اساس الگوی سلامت محور با تسلط بر وجوه ذهن – بدنی و نوروسایکولوژیک
10. توانایی درک و تطبیق وجوه مغز- ذهن – روان در مواجهه با بیماران .
11. توانایی مواجهه چند جانبه مبتنی بر بدن – روان - فرهنگ
جایگاه حرفهای دانشآموختگان
- درمان روانتنی و مدیریت گروه درمانگران روانتنی در مطبها، مراکز مشاوره، درمانگاه ها و بیمارستانها.
- طراحی و مدیریت سیستمی پژوهش در حوزه سلامت روان تنی
- اجرای برنامههای آموزشی عمومی سلامت روانتنی در مراکزدرمانی، مشاوره و فرهنگی.
- ادارۀ گروههای بالینت جهت گروه درمانگران.
- توسعه رویکرد سلامت محور در درمان بیماران در همه گروه های درمانگر
راهبردهای آموزشی
این دوره یک دورۀ مهارتآموزی تئوری -بالینی و پژوهشی ۲ ساله مبتنی بر راهبردهای آموزشی سخنرانی، کارگاه، اتاق آینه، مصاحبه زنده، ایفای نقش، ارائه گزارشهای موردی، کارگروهی و آموزشهای گروهی و فردی، گروههای بالینت، گروههای خوداندیش و سوپرویژن، است.
گواهی پایان دوره
در پایان دوره به افرادی که حضور کامل و مؤثر در دوره داشته و ارزیابیها و آزمونها را با موفقیت پشت سرگذاردهاند و مقالات و طرح پژوهش را منتشر کرده اند ، گواهی "دوره پسادکترای پزشکی روانتنی و روان درمانی " Postdoctoral certificate in psychosomatic medicine and psychotherapy" از دانشگاه فرایبورگ آلمان با مهر و امضای گروه روانتنی دانشگاه فرایبورگ، مرکز تحقیقات روان پزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مؤسسه علمی تحقیقاتی دانش تندرستی، اعطا میشود. برگزارکنندگان دوره هیچ تعهدی در مورد ارزیابی مدرک توسط مراجع داخلی و خارجی و نیز کار دانش آموختگان ندارند.
زمان ثبت نام:
با ارسال درخواست رسمی، رزومه و شماره تلفن همراه خود به آدرس صندوق پستی الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید تا روز چهارشنبه 10/04/1398
مصاحبه با درخواست کنندگان که ساعت و مکان دقیق آن با تماس تلفنی به شما عزیزان اعلام خواهد شد.
شروع دوره جدید: شهریور ماه1398